Scufundarea Portavionului Oriskany – Recif Artificial

Scufundarea portavionului Oriskany

normal_Oriskany1

Imaginile video de la locul scufundarii incep cu detonarea explozibililor si se incheie cu scufundarea totala a portavionului. Cele 35 de minute ale scufundarii au fost condensate in 2 minute de video:

http://wm.pensacolanews.gannett.edgestreams.net/news/05172006_oriskany.wmv

Prima scufundare a echipei pirotehnice navale s-a efectuat la o zi dupa scufundarea portavionului, filmarea fiind condensate in 3:40 minute:

http://wm.pensacolanews.gannett.edgestreams.net/news/05182006_oriskany.wmv

sursa: http://www.divemightyo.com/oriskany_videos.html

Reciful “ Portavionul Oriskany “ – Sustinator al economiei locale


Sute de oameni au privit de la bordul ambarcatiunilor de la fata locului si alte zeci de mii au vizionat online sau la televizor cum Marele Oriskany a coborit in adincurile de smarald ale Golfului Mexic.

O intreaOriskany1ga comunitate de privitori, mass-media, fostul echipaj si alti marinari curiosi, isi exprimau incantarea cu privire la cei 22 de explozivi ce muscau din chila portavionului pentru al tranforma intr-un final intr-un nou recif artificial plin de viata. După doi ani de asteptare, scafandrii si pescarii au acum Sfantul Graal propriu, ce reprezinta cel mai mare recif artificial din lume. „Tocmai am terminat de scufundat Oriskany”, a raportat Robert Turpin, şef al Escambia County Marine Resources Division, la telefon imediat după ce sa terminat scufundarea portavionului. „Este asezat în poziţie verticală şi cu fata spre Sud, exact cum am planuit. E perfect”. Turpin consideră proiectul un” success deplin” si se datoreaza muncii grele depuse de mai multe persoane în ultimii trei ani şi jumătate. Scafandrii ai U.S. Navy Explosive Ordnance Disposal (EOD), au confirmat pozitionarea verticală a epavei. Turpin a chemat un grup de scafandri de la National Geographic, in vinerea de imediat dupa scufundare pentru a confirma pozitia epavei. „Acest lucru a fost facut usor. Cresterea potenţialului economic al zonei exista cu siguranta „, a declarat Fritz Sharar inpreuna cu echipa de scafandrii a MBT Divers.

Gene Ferguson, proprietar al Scuba Shack Wet Dream Charters din Pensacola, spune că firma sa a fost cu asaltata de afaceri aferente epavei Oriskany, si apreciaza o crestere de 80 la sută in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. „Ne sunau innebuniti„, a declarat Ferguson, de asemenea, adăugând că apelurile celor interesati veneau din Regatul Unit al Marii Britanii, Japonia, Germania şi Australia, si acestea fiind doar câteva. „Oamenii nu credeau ca se va efectua scufundarea. Acum, că epava este scufundata, nu mai facem fata cu programarile„, a spus Ferguson.

Organizatia Florida Fish and Wildlife Conservation Commission (FWC) a postat o serie de fotografii subacvatice excelente ale epavei USS Oriskany. Furnizorii locali de echipamente pentru scufundari nu sunt singurii beneficiari ai scufundarii epavei.

Biroul Pensacola Bay Area Convention and Visitor’s Bureau a emis o declaraţie cu privire la noul recif artificial: „Un studiu din 1998, finantat de Statul Florida, efectuat de către cercetătorii de la Universitatea de Stat din Florida şi National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) arată că recifele artificiale vor genera mai mult de 92 milioane dolari anual, bani veniti de la localnici şi vizitatori în Escambia County. O altă declaratie a NOAA din 2006 spune ca Oriskany va adăuga o medie de 9 milioane dolari la veniturile anuale”. Studiul de asemenea, a evidentiat aparitia de locuri de muncă suplimentare pe care le poate aduce zona recifului, estimand salarii suplimentare de 2,1 milioane dolari anual.

Oriskany2 Sandy Johnston, director al Camerei de Comert din Pensacola Beach, este increzator ca „Marele Oriskany” va aduce afaceri suplimentare in zona plajei. ” Suntem incantati ca e în sfârşit aici. Aceasta este locul caruia ii aparţine şi este aici pentru a rămâne „, a spus Johnston. Directorul a mentionat deasemenea ca acum reciful Oriskany va atrage mulţe categorii de scafandri in aceasta zona. Vor fi atrasi oameni care niciodată nu a crezut ca se vor scufunda în zona Pensacola, precum şi oameni care au fost deja aici pentru a se scufunda la epava USS Massachusetts, a mai spus Johnston. The USS Massachusetts (BB-2), unul din multe alte epave explorabile din zona, este la Pensacola Bay din anul 1920. Având în vedere că puntea de zbor a „Marelui Oriskany” este sub limita de scufundare a scafandrilor, adica este la 130 de picioare, majoritatea oamenilor va explora o parte a navei, care este supranumita „insula”. Insula este structura turnului de control ce porneste de pe puntea de zbor, şi în care sunt amplasate centrul de control si sistemele de navigaţie ale navei.

Shrar a oferit un sfat de siguranta pentru cei care s-ar putea aventura la reciful Oriskany fără asistenţă profesională: „Va dorim ( ca scafandrii ce se scufunda de pe nave private) sa tine-ti cont de limitele voastre personale de scufundare, sa va asigurati că echipamentul este corespunzător şi în stare bună de funcţionare. Fi-ti conservatori in scufundare, şi nu penetrati epava”. A mai adăugat că pentru cineva care nu este antrenat ca scafandru tehnic, ar putea fi foarte uşor să te pierzi in interiorul navei, deoarece unele zone vor fi lipsite de lumină.

„Daca oamenii se vor scufunda fara a-si depasi limitele, vor avea parte de o scufundare fenomenala”, a spus Shrar.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s